Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je naar school als je langer moet fietsen dan op school zitten?

Ik heb binnenkort maar 1 lesuur, en die duurt 50 minuten.
Ik moet per dag 35-40 minuten fietsen, alleen heen. (heen en terug 70-80 min)
Mag ik thuis blijven of moet ik wel?
Waarschijnlijk gaan we toch film kijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij mijn kinderen op school is idd de regel dat je niet langer onderweg mag zijn als dat je les hebt, maar je kan het beste even met je school bellen dan weet je t zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij op school moet je dan bij de teamleider je probleem voorleggen en krijg je 9 van de 10 keer vrij.
Maar dit verschilt per school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen 'leerplicht' hebt dan moet je niet meer aanwezig zijn. Om een diploma te kunnen behalen moet je echter wel een 'regelmatige' student zijn. D.w.z. dat je aanwezig moet zijn als je 'hoor- of werkcollege's met verplichte aanwezigheid' hebt. Als je nooit aanwezig bent dan kan je docent je weerhouden om aan je examen deel te nemen.

De reistijd is geen geldige reden om toch afwezig te zijn. Uiteindelijk ben je vrij om je in te schrijven waar je wilt. Als jij je dus ingeschreven hebt in een school die heel ver af is, dan moet hier ook flexibel mee kunnen omgaan. Ook al had je geen andere keuze.

Niet gaan is altijd op eigen risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding