als een HOOGLERAAR promoveert wat doet hij/zij dan?

ik heb ergens gelezen dat een hoogleraar nog verder kan promoveren. Maar ik kan me bijna niet voorstellen wat hij/zij dan doet. En wat is het laatste wat je kan bereiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook nog promoveren op een ander onderzoeksveld, zodat je meerdere doctoraten hebt.

Antwoorden (2)

Als hoogleraar kun je nog doorgroeien naar decaan (hoofd van de faculteit) en rector magnificus (hoofd van de universiteit).
10 jaar geleden
Ligt eraan wat je met promoveert bedoeld. Als je als Drs promotie onderzoek doet en je proefschrift verdedigd "promoveer" je tot Dr. Als je als Dr. Hoogleraar wordt doe je dat middels een oratie (een epistel ten overstaan van je collega's). Een hogere wetenschappelijke titel is er niet. Je kan nog wel decaan/rector worden maar daarvoor hoef je niet perse hoogleraar te zijn.