Waarom krijgen onze princesjes wel vrij voor de winterspelen?

Ik heb begrepen dat onze princesjes (van WA) een week eerder/extra vrij krijgen van school om zo mee te kunnen naar Vancouver.
Indien ik dit vraag aan school krijg ik zeker nul op mijn rekest.
Als ik mij niet vergis moeten zij ook de leerplichtwet volgen; sterker nog, volgens mij hebben ze zelfs een voorbeeld functie.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

nee je zit er niet naast. En ook voor jou geldt dat uitzonderingen mogelijk zijn. Ik ben een keer 2 weken eerder met zomervakantie geweest omdat we een huwelijk in Australie gingen bijwonen.

De RVD heeft trouwens al een bericht de deur uit gedaan:
Prins Willem-Alexander en prinses Máxima houden zich aan de Leerplichtwet. Dat stelt de Rijksvoorlichtingsdienst in een korte toelichting op de bekendmaking dat het prinselijk paar deze maand zijn drie kinderen twee weken meeneemt naar de Olympische Winterspelen in Vancouver.

De volledige leerplichtige prinses Amalia (6) moet daarvoor een week van school verzuimen; de krokusvakantie duurt immers maar een week. De Leerplichtwet geeft een schooldirecteur de bevoegdheid en mogelijkheid om extra verlof te geven.

De Algemene Vereniging Schoolleiders verwacht niet dat andere ouders met Willem-Alexander en Máxima als voorbeeld zullen aankloppen bij schooldirecteuren om een uitzondering te claimen voor hun kroost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij hebben ook Koninklijke privileges. Als het om belangrijke zaken gaat, kun jij ook een dag vrij krijgen voor je kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je zit er totaal niet naast net als Jelle al zegt hebben ze schoolplicht. Wa en maxima zijn nt de enige die dit doen! Jaren geleden hebben JP en zn vrouw hun dochtertje een week van school meegenomen op n reisje naar Bush. Ik vind dit totaal nt kloppen,moeten wij t volk niet proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met een redelijk verzoek komt wordt daarnaar gekeken. Jezelf minder achten dan een ander houdt zo rechten krijgen, die jij ook hebt, tegen.
Zelfs als dat wat Jelle schrijft niet waar zou zijn en ze zich dus niet aan de leerplichtwet houden dan is voor WA en Maxima de boete die bij dat weekje verlof hoort zo laag dat ze daar niet echt wakker van zullen liggen.

Maar inderdaad kun je altijd bijzonder verlof aanvragen en sommige scholen (schooldirecties) zijn daar wat makkelijker in dan anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik krijg 'n beetje zucht idee hiervan. Iedereen mag een week extra verlof aanvragen. Dus ook zij. Maar soms wordt 't afgewezen omdat 'n kind mss al moeilijk meekomt in de klas. 'T prinsesje heeft zelfs een groep overgeslagen. Echt mensen... Pff begin eerst met je eigen leven te bemoeien en dan eens die van 'n ander... Zucht