Kan het combinatiecijfer de cijfers voor de kernvakken beïnvloeden?

Voor het Havo-examen van dit jaar mag je voor de kernvakken (Nederlands, Engels en Wiskunde) voor geen van die vakken lager dan een 5 (afgerond) halen. Bovendien heb ik gelezen dat je, als je voor 1 van deze vakken een 4 hebt, sowieso bent gezakt.
Mijn vraag is nu: kan het "combinatiecijfer" (van Maatschappijleer en het profielwerkstuk) deze cijfers (van die kernvakken dus) dan niet beïnvloeden, zodat je dan toch nog kunt slagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, je mag echt maar 1 5 voor de 3 kernvakken staan. Ook al sta je voor de andere vakken achten.