Mag een school iemand tijdens de pauze straf geven?

Ik moet tijdens de pauze, en alle lesuren op school zijn. Mag een school dit doen? Of heb je als leerling recht op pauze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Powergen
10 jaar geleden
Blijkbaar heb je iets gedaan wat niet door de beugel kon. Beetje zelf naar je kijken en weten dat je dit verdient dan hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Powergen Ik kan echt zo slecht tegen dat soort opmerkingen. Iets mag of mag niet. Het is niet dat omdat vrager iets gedaan heeft de school onwettige dingen mag doen. Mag een school lijfstraffen geven? Als deze vraag gesteld wordt zou je dan ook zo reageren? Toch is er in basis geen verschil. Goed we weten dat een school geen lijfstraffen mag geven, maar van het ontnemen van pauzes zou ik het niet weten. De vraag is dus terecht. Als het niet is toegestaan om pauzes te ontnemen, kan de vrager dit dus nooit "verdient" hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer jij je hebt ingeschreven bij je school zal er waarschijnlijk getekend zijn voor een reglement waarin staat hoe school jou kan straffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is meestal zo dat de laagste klassen ook niet van het schoolterrein af mogen tijdens pauzes of tussenuren dus dat zou dan ook niet mogen?

Antwoorden (2)

Je hebt recht op pauze maar zult ook dan op school moeten blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat mag want een school mag ook de laagste klassen verbieden van het schoolterrein af te gaan in de pauze of tijdens tussenuren (veel scholen doen dat) dus waarom zou dat niet mogen als je in een hogere klas zit?

School mag helaas van alles verzinnen om jou straf te geven waaronder schoonmaken van het schoolplein of andere taken laten doen. Jou slaan mag dan weer niet ;)