Basisschool: 261 dagen ongeveer zonder weekend min herfst/kerst/voorjaars/mei en zomervakantie = 11x5=55 dus 206 Dan nog goede vrijdag, tweede paasdag, tweede pinksterdag en hemelvaart (2x) eraf en dan kom je op 201 dagen ongeveer.

De middelbare school heeft er nog 5 minder omdat de zomervakantie 7 wk duurt.

Maar elk jaar is anders, soms vallen er meer feestdagen in de meivakantie, soms heb je 1-2 wk langer of korter door de vakantiespreiding en soms vallen de dagen in het jaar gewoon gunstiger of ongunstiger (meer weekenden in een jaar).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van de onderwijssoort af. Bovendien wordt het niet dagen vastgesteld maar in uren.

"De urennorm in het Nederlandse voortgezet onderwijs is een minimum aantal klokuren dat een scholier in het Nederlands middelbaar onderwijs jaarlijks les moet krijgen. De norm is vastgesteld door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en vastgelegd in de Wet op het voortgezet onderwijs en de Wet voortgezet onderwijs BES. Voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs geldt een norm van 1040 uur. Voor de bovenbouw en het examenjaar tellen andere normen, namelijk respectievelijk 1000 en 700 uur.

Wat wel verplicht is: 6 weken zomervakantie in het basisonderwijs, 7 weken in het voortgezet onderwijs. Rest mag school zelf regelen.

Meestal komt dit, in combinatie met de normen, neer op zo'n 40 schoolweken.
Computoon
11 jaar geleden
Dagennorm voortgezet onderwijs:
De middelbare school moet per jaar ten minste 189 dagen onderwijs geven.

Vrije dagen voortgezet onderwijs:
De school kent een aantal schoolvrije dagen waaronder de zaterdagen en zondagen. Daarnaast zijn er per schooljaar maximaal 71 andere schoolvrije dagen: 55 vakantiedagen, 4 feestdagen en 12 roostervrije dagen. De medezeggenschapsraad op school moet vooraf instemmen met de planning van de 12 roostervrije dagen waarop er geen onderwijs is.
7 maanden geleden