waar kun je heen als je gepest word door leraren?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie overal dat je elke richting op kan met kinderen die kinderen pesten, maar wat als je gepest word door een leraar, die beschermt word door de directie, zodat hij/zij verder kan gaan met zijn pesterijen,

hieronder versta ik het onmogelijk maken van opdrachten afmaken, afkraken van huiswerk, en verder op zo veel mogelijk manieren de leerling het onmogelijk maken van goed studeren en schoolwerk doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat in jouw geval zo? Kun je op een rustig moment vragen waarom die leerkracht zo doet tegen jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het was mijn geval, maar ik ben gewoon naar een andere school gegaan.
de redenen dat de leraar zo deed was ongegrond.

Antwoorden (4)

Als de directie de leraar de hand boven het hoofd houdt, dan kun je het beste maar één ding doen: een andere school zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap de minnen niet eigenlijk, want dit is PRECIES wat gebeurd is,
Wat ik eerst zou doen is even checken of je niet eventueel bij een andere docent in de klas zou kunnen komen (evt. van klas wisselen)

Anders kunnen je ouders misschien eventueel een gesprek met de desbetreffende docent houden of eventueel een 'afdelingsleider' o.i.d.

Mocht dit allemaal echt niet werken?
Dan zit er vaak nog maar één ding op, en dat is zoals bovenstaande reactie al aangaf. Wisselen van school.

Omdat misschien in de vervolgjaren van je 'schoolcarrière' je die leerkracht nog vaker kan krijgen, en dat zou zonde zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak hebben scholen (of de stichtingen waar ze onder vallen) een vertrouwenspersoon. Daar kan je met je klachten terecht. Vertrouwenspersonen zullen je adviseren welke weg te bewandelen. Maar zij zijn er ook in getraind om klachten op hun waarde te beoordelen. Zij gaan niet de barricades op voor een klacht die niet goed onderbouwd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
+1 voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de situatie is zoals ik het heb beschreven en er is aantoonbaar bewijs voor de minachting naar bepaalde studenten.
Het moeilijke van deze vragen is dat het moeilijk is om te weten of het echt zo is. Dat klinkt alsof ik je niet geloof, maar het heeft ook met jou beleving te maken.
Zelf heb ik een leraar gehad waar ik een enorme hekel aan had omdat hij me altijd op de huid zat. Uiteindelijk bleek hij in mij voor dat vak een talent te zien en wilde hij mij enorm stimuleren en aandacht geven om een goed resultaat te halen. Uiteindelijk ben ik hem daar zelfs heel dankbaar voor.

Ik zou dan eerst met je ouders praten en alle voorbeelden goed doorspreken. ALs je ouders van mening zijn dat de leraar daadwerkelijk jou niet een eerlijke kans geeft samen met je ouders een gesprek aanvragen met de leraar. Als de uitkomst niet bevredigend is dan met de directie en eventueel indien aanwezig een vertrouwens persoon van de school.

Ik heb wat moeite met het idee dat een leraar gewoon omdat hij een leerling niet mag zomaar zonder dat dit meetbaar is een leerling zou pesten. Dus als het zo is moet het zichtbaar zijn door lage cijfers voor goede werkstukken, proefwerken etc.

Ik ben het niet met mijn bovenstaande antwoorders eens dat je dan maar een andere school moet zoeken. Misschien is je vakrichting helemaal niet meer in de buurt te vinden. Verder ben ik van mening dat indien een leerling zich binnen de gestelde kaders gedraagt recht heeft op goed onderwijs op die school.

BElangrijk is om open met je ouders alle voorvallen te bespreken en de dialoog met de leraar en de school aan te gaan altijd samen met je ouders.