Wat is een hypothese voor biologie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de mens van de aap afstamt.

Antwoorden (5)

Een verwachting.
Wat jij zelf denkt dat het antwoord is op de onderzoeksvraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een onderzoek doet, is een hypothese hetgene wat je denk dat de uitslag gaat worden. Bijvoorbeeld: Je gaat onderzoeken hoelang een paard slaapt, dan kan je hypotese zijn 10uur per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hypothese is in de wetenschap een nog niet bewezen stelling. Dit is dan de stelling die dient als beginpunt van een theorie, een verklaring of een afleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor bio moet je vaak verslagen van practica maken.
Een practica bedenk je vaak op grond van een vraagstuk; je onderzoeksvraag. In een goed verslag vind je de volgende punten:
-Voorblad (met vraagstelling en jouw gegevens)
-Inhoud
-Inleiding (je vertelt wat iemand moet weten om het onderzoek te begrijpen)
-Vraagstelling (je onderzoeksvraag met nadere uitleg)
-Hypothese (je verwachting van het antwoord op je vraag)
-Materiaal en Methode (wat heb je gebruikt bij je onderzoek en hoe?)
- Resultaten (de gegevens die je hebt gevonden door je onderzoek, verwerkt in een tabel of grafiek)
-Conclusie (het antwoord op je onderzoeksvraag die terug wijst naar de resultaten)
-Discussie (zijn er hele rare resultaten, hoe kan dat? en wat ga je in het vervolg onderzoeken, dat met dit onderwerp te maken heeft?
-Bronnen (waar heb je de info vandaan?)
-Bijlage (essentiële pagina's uit je schrift/onderzoeksboekje; die scan je en plak je in je verslag of stop je los bij je verslag)

Veel succes met het schrijven van je verslag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hypothese is (in het kort) een veronderstelling.