Voorbereiden op LOI 21+ toelatingsexamen, hoe?

Morgen heb ik een 21+ toelatingsexamen van Hogeschool LOI. Nu ga ik daar niet uitgebreid voor studeren, maar graag zou ik me voorbereiden. Dan heb ik het over stoffen doornemen en opfrissen. Qua scholing heb ik het gehaald tot Havo 4, daar ben ik mee gestopt en ik heb nu een MBO niveau 3 diploma. Ik was er zeker van dat ik dit graag wilde, wegens medische klachten wordt het toch moeilijk dit beroep uit te oefenen en eigenlijk is het niet wat ik verwachtte. Daarom wil ik deze kans met beide handen aangrijpen alleen ben ik dus totaal nergens meer van op de hoogte (7 jaar geleden mijn opleiding afgerond). Ik heb wat oude schoolboeken doorgenomen en dat ging me redelijk goed af, maar is dit genoeg? Zijn er specifieke onderdelen die je absoluut moet kennen tijdens zo'n toets? Ik lees overal andere dingen, de een heeft naar eigen zeggen een IQ test afgelegd en de ander vond dat hij een Havo examen voorgelegd kreeg.. Iedere school beslist hoe de toets in elkaar zit maar hoe zit dat bij Hogeschool LOI?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Morgen? En dan begin je nu? Heel logisch....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Zoals ik al zei ga ik daar niet uitgebreid voor studeren. Dat is ook helemaal niet nodig. Het is juist de bedoeling dat je het aan kan zonder daar voor te blokken, anders hadden ze wel studiemateriaal meegegeven ;-)

Antwoorden (1)

Om je een beetje uit de brand te helpen.
Je hoeft niet te blokken of hele stukken stof uit je hoofd te kennen. Het is een capaciteitentest / persoonlijkheidstest.
Je krijgt een aantal verschillende testen zoals 3d puzzels dat je moet kijken wat waar bij hoort, testen waar je veel moet rekenen...

Zo bepalen ze het niveau wat je aankan.. voor mij viel het erg goed uit, ik heb m laatst gedaan... :) Zo kan je zonder een eventuele opleiding gedaan te hebben, toch op een hogere opleiding beginnen :)

Succes morgen emt de test :)

Toegevoegd na 28 seconden:
Succes morgen "met" de test :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik was ook niet van plan om te gaan blokken, maar het is zó lang geleden dat ik in de schoolbanken heb gezeten. Ik wilde dus wat doornemen om alles weer even op te frissen, maar dat is niet nodig? Het gaat meer over algemene kennis, te vergelijken met een IQ test?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja :)