Je moet VWO met natuurkunde en biologie hebben gedaan. Dus Atheneum of Gymnasium.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het ook mogelijk, dat ik eerst de Middelbare afmaak met Havo. En dat ik erna, iets extra kan studeren zodat ik toch Arts kan worden
?
Amadea
11 jaar geleden
Ja, dat kan. Als je eerst een medische HBO-opleiding doet. Bijvoorbeeld tot verpleegkundige of fysiotherapeut. Dan kan je met dat diploma ook tot de universiteit worden toegelaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je antwoord en je reactie klopt niet Amadea.
Je kunt alleen geneeskunde studeren als je je VWO diploma hebt met het profiel Natuur en Gezondheid met Natuurkunde of profiel Natuur en Techniek met Biologie. Wiskunde A en B geven beiden toegang.

Als je eerst een HBO opleiding wilt doen of je wilt de 21+ toelatingstest doen (dat kan met alleen HAVO zelfs) kun je echt alleen aangenomen worden als je de deelcertificaten Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Nederlands, Engels en Wiskunde A of B hebt. Anders word je niet toegelaten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met deelcertificaten wordt dus bedoelt dat je met alleen een HBO of een HAVO diploma en een 21+ toelatingstest bij bijv LOI examens haalt in de genoemde vakken. Pas dan kun je meedoen met de loting.