Wat voor een opleiding moet je doen om DJ te worden?

DJ worden lijkt me fantastisch, zelf gebruik ik al Logic Pro om soundtracks te maken want ik heb ritmegevoel. Ik speel zelf ook ritmische intstrumenten. Maar hoe word je Dj? En is dat het zelfde als producer? Ik heb zelf ook al een kleine Dj (Ion Icue) controller gekocht maarja daar kun je niet zo veel mee. Werken met Virtual Dj gaat ook erg goed maar ik wil de liedjes wel zelf maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een DJ is geen producer. Een producer maakt muziek een DJ draait muziek. Soms maar niet altijd is er overlap (dus een producer die zijn eigen platen draait of een DJ die is gaan produceren).

Voor producer bestaan er opleiding, voor DJ niet zozeer, vast wel cursussen e.d. maar over het algemeen wordt dat zelf aangeleerd. Net als veel producers overigens, die hebben ook alles zelf aangeleerd.

Dan is er nog verschil tussen producers die alleen hun eigen muziek maken (vaak elektronische muziek) en producers die voor andere bands muziek maken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Eigenlijk zou je nog onderscheid kunnen maken tussen live-artiest (iemand die met laptop/drumcomputer/synths) optreedt of een producer die met in principe dezelfde soort apparatuur in een studio zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk moet je meer ontdekt worden. Tip: Zet filmpjes op youtube, ga op feesten draaien enz.