waar kan ik mijn schoolrapport cijfer krijgen?

ik heb door een brand 20 jaar geleden mijn rapporten verloren en heb deze graag terug alleen weet ik niet waar ik ze kan krijgen.

Toegevoegd na 22 minuten:
ik weet dat het in nederland een amt geeft waar je de rapporten krijgen kan maar ik weet niet waar dat is .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is een amt? Rapporten zijn niet ergens centraal opgeslagen. Je zou het hooguit kunnen proberen bij je oude school. Diploma's zijn wel op te vragen, maar rapporten niet.

Antwoorden (3)

Het is helaas niet mogelijk om je oude school rapporten (als dit is wat je bedoeld) terug te halen. Want als het goed is zijn daar geen kopieën van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal moeten kijken of je opleiding bij de DUO is geregistreerd. Op de site van DUO staat hierover het volgende: (Wel zijn hier kosten aan verbonden.)

"Bent u uw diploma, certificaat of cijferlijst kwijt, bijvoorbeeld door brand of diefstal? Hebt u uw naam laten veranderen of bent u van geslacht veranderd? En wilt u een nieuw of aangepast document? Dan kunt u bij DUO een document aanvragen dat het originele document vervangt. Dit document heet ‘Verklaring afgelegd examen’ (VAE). Een VAE heeft dezelfde waarde als het originele document. Een VAE wordt afgegeven namens de minister van OCW.

Beschikbare onderwijssoorten
U kunt alleen een VAE aanvragen voor de opleidingen en jaargangen die bij DUO zijn geregistreerd. DUO beschikt over de diplomagegevens van ongeveer zeventig opleidingen. Dit zijn onder andere de opleidingen in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Een uitgebreid overzicht van de beschikbare opleidingen vindt u in het overzicht met opleidingen en jaargangen."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het gaat om rapporten van de lagere (basis) school dan is daar niet echt een organisatie voor. Je zou het bij de school zelf kunnen vragen als deze nog bestaat, of ze de cijfers nog ergens hebben opgeslagen.

Gaat het om een vervolgopleiding waar je het diploma, certificaat of cijferlijst
van bent kwijtgeraakt, bijvoorbeeld als gevolg
van diefstal of brand, dan kun je bij de
IB-Groep een ‘ Verklaring afgelegd examen’
aanvragen. Dit is een document dat
het originele diploma, certificaat of de
cijferlijst vervangt. Zie ook link.

En als je ze ooit bij een werkgever heb moeten afgeven, zouden ze daar nog in een dossier kunnen zitten. Vraag het daar bij de afdeling personeelszaken na.