Heb je wiskunde B nodig om piloot te worden?

Ik volg atheneum in het engels en moet over een half jaar pakket kiezen.
Ik las ergens dat je voor VWO: wiskunde A12 moest hebben en voor HAVO: wiskunde B1.
Mijn docent zegt dat deze ''regels'' zijn verouderd.

-Wat heb je dus minimaal nodig?
-Wat moet je doen als je de wiskunde eis niet haalt en toch piloot wilt worden?

Graag een bron vermelden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Wat heb je nodig:

HAVO diploma met tenminste Wiskunde B, Natuurkunde, Engels en Nederlands
VWO diploma met tenminste Wiskunde A of B, Natuurkunde, Engels en Nederlands

Toegevoegd na 1 minuut:
Wiskunde A12 bestaat niet meer dus, het is dus wiskunde A of B voor jou op het VWO.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is duidelijk, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bij VWO: wiskunde A12 of B1, voor HAVO: wiskunde B1:

http://zakelijk.infonu.nl/banen/12974-piloot-worden-op-de-klm-flight-academy.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor zowel VWO als HAVO kandidaten geldt dat je, om de ontbrekende vakken aan te vullen, maximaal 2 deelcertificaten mag halen. Voor deelname aan de selectie hoef je nog niet in het bezit van de deelcertificaten, echter wel bij aanvang van de opleiding aan de KLM Flight Academy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat schijnt dus verouderd te zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry het was niet mijn bedoeling om de '' - '' te geven