Inderdaad bij DUO. Het maakt daarbij uit of je een MBO of HBO/universitaire studie gaat volgen. Verder moet je bedenken of je alleen een basisbeurs aan wilt vragen. Die wordt bij het halen van je diploma (binnen 10 jaar) omgezet in een gift. En dan heb je geen schuld. En blijf je thuis wonen of ga je op kamers. Ook dat maakt uit.

Je kunt ook, afhankelijk van het inkomen van je ouders een aanvullende beurs aanvragen of een bedrag erbij lenen. Dat is ook weer afhankelijk van wat je nodig hebt. Die laatste bedrag worden wel omgezet in een lening. Wellicht heb je een baantje en hoef je daarom minder te lenen.

Je kunt ook nog een bedrag lenen voor je collegegeld.

Als je een voltijdsstudie op MBO-niveau 1 of 2 volgt, en je haalt je diploma niet of niet op tijd, hoe je de basisbeurs niet terug te betalen.

Kortom, je moet veel zaken goed bedenken van te voren. Via internet kun je wel makkelijk zaken doorgeven. Het is heel makkelijk om te lenen bij DUO, bedenk echter goed dat je dit wel terug moet betalen. Je kunt zelf laten berekenen hoeveel je dan later terug moet betalen, op de site van DUO geven ze daar dan voorbeelden van.

Succes met alles uitzoeken en vooral met je studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij DUO IB Groep. Je kan dan kiezen om het via een formulier te doen. Per post dus en als je een DIGID hebt kan je het gelijk nog vandaag aanvragen. Via internet is dus sneller als p post.