Moet de schooltas na het eindexamen open of dicht opgehangen worden?

Na het eindexamen van de middelbare school hangt men vaak de schooltas buiten. Mijn vraag is wanneer hangt men hem dicht op en wanneer open?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet dat het met een traditie te maken heeft of men wel of niet door gaat leren. Niet met regen of andere zaken.

11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Er moet niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien hangt hij open als de rits versleten is. En dicht wanneer niet. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dicht wanneer het zou kunnen gaan regenen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Echte Schooltas moet ritueel verbrand worden bij maanlicht, terwijl jij in je blote kont rondjes huppelt rond het vuurtje. De tas die je buiten hangt, is het gymtasje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komt dat zien!!

Antwoorden (3)

Ik zou ze open hangen zodat ze kan verluchten. Best onder een afdak zodat er geen regen in blijft staan. Als hij wel in de regen hangt, hang hem dan ondersteboven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is absoluut geen richtlijn voor. Ik vind dicht wel mooier en er komt geen regen in maar het is niet zo dat er omstandigheden zijn waar die dicht moet en wanneer die open moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een schooltas wordt opgehangen aan het handvat en zo stevig mogelijk vastgeknoopt daaraan aan het touw van de vlaggemast en dan dus omhoog opgetrokken en vastgezet.

Toegevoegd na 13 minuten:
als je de tas stevig op wilt hangen, doe je deze dicht, daar was in mijn tijd geen richtlijn of traditie voor.