Hoe bereken je je combinatiecijfer?

Moet je de vakken eerst afzonderlijk afronden, dan bij elkaar, delen door 3 en dan afronden? Of moet je de onafgeronde getallen nemen? Ik heb een 7,6 een 6,6 en een 7,8. Afgerond zou het 7-8-8 worden, dus 7,666 = 8. Maar als het niet eerst wordt afgerond wordt het waarschijnlijk een 7...

Toegevoegd na 49 minuten:
Algemene Natuur Wetenschappen, Maatschappijleer en mijn profielwerkstuk horen bij combinatiecijfer. Dat weet ik dan nog net wel...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige scholen hebben dus nog meer: literatuuronderwijs, godsdienst en KCV. Vandaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die vakken hebben wij uberhaupt niet, dus wist dat die er niet bij hoefden ^_^

Het beste antwoord

Voor het berekenen van het combinatiecijfer worden de op de cijferlijst vermelde afgeronde cijfers (bestaande uit gehele getallen) gemiddeld. Vervolgens wordt het gemiddelde weer afgerond op het nabij liggende gehele getal: 5,5 wordt dus een 6 en 5,45 een 5.

Toegevoegd na 16 minuten:
Met de 3 gegeven cijfers word jouw combinatiecijfer inderdaad een 8.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik durfde daar geen antwoord op te geven want ik weet niet of jij de goede vakken optelt, maar met deze 3 zou je dus een 8 moeten hebben ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus dan wordt het toch een 8?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopen dat het een 8 wordt dan :), hoef ik anw niet nog een x te doen (blijf zitten). Hartelijk bedankt !

Andere antwoorden (1)

Dit wordt een 7.
Dit omdat er zo maar 1 keer wordt afgerond. Als je uitgaat van de 7-8-8 zijn deze al afgerond. Dan krijg je een gemiddelde uit van 7.66 en dan rond je wéér af. Dus eerst tel je alle getallen op, en dan deel je ze en rond je ze af!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marvin, waarom staat het dan anders in mijn link? Kom jij dan met een bewijs want zo heeft de vraagsteller er niks aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ook een voorbeeld dat je moet afronden: http://www.gamelux.nl/topics/62117-Examen-Gezakt-genaaid-door-school