Hoe moet je delen door een breuk?

Bijv. Drie-vijfde : twee-zevende : zeven-vijfde ( sorry, ik kan het effe niet anders schrijven )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/delen-breuk-doe.308444 http://www.goeievraag.nl/vraag/delen-breuk-vermenigvuldigen-omgekeerde-breuk.8077
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar die begreep ik niet helemaal, omdat deze som wat moeilijker is :$
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ow.. je wilt gewoon een antwoord... type dan de som gewoon in google in, komt het vanzelf goed...
Reddie
11 jaar geleden
@AdrieK, dan weet je wel de uitkomst, maar dan weet je nog niet HOE.

Antwoorden (2)

Delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde van de breuk.
VB: Gedeeld door twee-zevende is maal zeven-tweede
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een of andere manier moet er een volgorde bekend zijn.

Want [(3/5) / (2/7)] / (7/5) = 3/2
en (3/5) / [ (2/7)] / (7/5)] = 147/50

Die volgorde kun je met haakjes aangeven. Je kan het ook met horizontale strepen aangeven. De langste is dan de belangrijkste.

Dus zonder die info is jouw probleem niet op te lossen.