zijn er informaties te vinden over deze deelvragen?

ik heb een presentatie over geschiedenis, we doen in een groepje, maar ik kan nergens informatie vinden over de, "Verschil tussen de bezetting van Nederland en andere Europese bezette landen" - dat is 1 deelvraag, maar kan geen informatie vinden, wat de verschil waren tussen die en waarom Nederland bezet werd in de Tweede Wereldoorlog terwijl ze neutraal bleven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo we waren neutraal maar zijn wel bezet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland had zich zelf neutraal verklaard in de WOII en toch had Duitsland, Nederland aangevallen en gaf Nederland zich over, waarbij Nederland bezet was.
ronron1212
11 jaar geleden
ja dat zei ja
ronron1212
11 jaar geleden
Maar je vraagt naar verschillen deelvraag 1 oorlog was het joden vervolging onderdrukking in heel europa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik kan geen informatie vinden, wat de verschillen waren met de andere bezette landen van Europa tijdens de WO2
ronron1212
11 jaar geleden
Waren er ook niet oorlog onderdrukking jodenvervolging verzet. In het ene land meer verzet dan in het andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook maar wil zeg maar de cijfers enzo weten en bij welke land meer was dan de andere

Antwoorden (2)

Veel verschillen waren er niet in europa. De joden vervolging vond je in heel europa zigeuner en verzetsmensen werden vervolgd en vermoord. Het verzet was verschillend per land. Wat de slachtoffers aangaand hieronder een link met de slachtoffers over de hele wereld.
ronron1212
11 jaar geleden
In 2de wereld oorlog was Nederland weliswaar neutraal en hoopte (en dacht ) dat Duitsland dat zou respecteren . Maar het liep anders waarom ? Mogelijk in de eerste wereld oorlog had nl (ons koningshuis had een verre Fam rel: met de Kaiser Wilhelm ) ook geen strategisch belang . In de tweede dacht hitler en z'n generaals daar heel anders over , dus snel met de tanks het vlakke land over en door stoten naar noord west Frankrijk (de blitz krieg ) om daar de Fransen mee te intimideren . Ook om de loop graaf oorlog uit de eerste mee te voorkomen . Ja het verschil in bezetting was niet zo groot hier de politie en andere gemeente ambtenaren met archief en al (waar ras / geloof genoteerd ) ging in Duitse handen over , met helaas fatale gevolgen . In Frankrijk ook zo iets (lees het boek haar naam was sara ) . Een afschuwelijke periode in de Europese geschiedenis .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na de eerste wereld oorlog kreeg de Kaiser in nl asiel en heeft hier in doorn nog lange tijd doorgebracht . Dus het heeft hem geen wind eieren gelegd dat hij nl rechts :) liet liggen .