Wij moeten in een verslag voor geschiedenis beschrijven hoe het dagelijkse leven in kamp Westerbork eruit zag, kan iemand het een beetje beschrijven?

Dus, aub een beschrijving van het dagelijkse leven in kamp Westerbork (natuurlijk tijdens de tweede wereldoorlog)

Ik heb liever zo min mogelijk gebruik van internet ivm lager cijfer. :'(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar niet van site's waar veel op staar zoals scholieren.com
Snapje?
ronron1212
11 jaar geleden
jammer jammer het heet huiswerk het is de bedoeling dat je dat zelf doet daar leer je van en daarvoor is huiswerk ook bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar ja, het heet ook SAMENWERKEN maar ja dan heb je 2 'vrienden' die je in de steek laten! Bovendien kan ik er niks over in boeken vinden enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga eens naar de bib....wedden, dat je allerlei boeken vindt over mensen die hun ervaringen in concentratiekampen beschrijven - ik denk niet, dat de ellende in andere kampen erg anders was als in Westerbork....
ronron1212
11 jaar geleden
dan moet je het alleen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag niet, het is samenwerken, niemand mocht alleen :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samenwerken = samen werken. Dus niet iemand anders je zaakjes op laten knappen.
Hup, naar de bieb jij en een stapel boeken lenen! Je zult meer boeken vinden dan je kan dragen. Kost alleen wat tijd om te lezen. Daarbij is er op internet ook veel te vinden. En scholieren.com is natuurlijk niet de website voor dit soort zaken. Begin eens bij de website van Westerbork zelf, daar zul je vast ook wel (links naar) persoonlijke informatie vinden. En dan is het een kwestie van die informatie met dat uit de boeken combineren en opschrijven. Info van een website knippen en in je verslag plakken is natuurlijk niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laat iemand anders de zaken niet opknappen, dat laten ze aan mij over, omdat ik het snelste werk. Bieb is de komende 4 dagen gesloten en moet zondag af zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij ons hier antwoord laat geven laat jij ook andere voor je werken. De antwoorden die je hier krijgt komen 9 van de 10 keer ook gewoon van google, dus gebruik van internet maak je sowieso. Het idee van een verslag maken is dat je informatie opzoekt uit verschillende bronnen (mogen zowel boeken als internet zijn, wat jij wil) en vervolgens schrijf je in je EIGEN woorden een verslag er over, een soort samenvatting van die meerdere boeken/internetsites die je er over hebt gelezen dus. En ga naar je leraar als die andere niet samen willen werken. Misschien kan de leraar hen een schop onder hun kont geven om aan de slag te gaan. En als het al af moet maandag kun je gewoon het zelf maken (met zoveel info die is te vinden over Westerbork moet dat goed te doen zijn) en geef je aan dat je het alleen hebt gemaakt. Je leraar zal dat waarderen en dat laten blijken in je cijfer.

Antwoorden (3)

Misschien heb je hier wat aan: http://www.go2war2.nl/artikel/1427/Kamp-Westerbork.htm?page=8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mensen hadden het nog niet heel slecht daar ze hadden werk, dokters, theater van alles, maar als je naar een vernietigingskamp moest was dat allemaal voorbij. Als je een talent had bijvoorbeeld piano spelen mocht langer in westerbork blijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar als je filmpjes kijkt van youtube kun je er beter een verhaal van maken denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de site van NIOD, instituut voor oorlogs-, holocaust- en genocide studies zul je veel info vinden.

http://www.niod.knaw.nl/default.asp