Wat gebeurt er met je vakantiedagen als je ziek bent en in het onderwijs werkt?

Als je als docent in het BVE werkt kun je alleen vrij nemen tijdens de schoolvakanties. Wat gebeurt er met je vakantiedagen als je langdurig ziek bent en dus geen gebruik kunt maken van die vakanties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12K

Antwoorden (2)

Wat ik weet van mijn docenten dan kregen wij een vervanger of we kregen een splitsing door allerlei klassen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, sorry ik las je vraag over vakantiedagen over het hoofd, vandaar maar 1 antwoord. Sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal blijven je vakantie dagen dan intact

4.2.2.7. Ziekte en vakantie

Een medewerker die ziek is tijdens de vakantie heeft over die periode geen vakantie (art 7:637-2 BW). Dat wil zeggen dat een medewerker die ziek wordt voordat hij met vakantie gaat, geen uren opneemt over de dagen dat hij ziek is. Wordt de medewerker ziek tijdens zijn vakantie, dan kan hij zich direct ziekmelden. Zo mogelijk volgt hij de procedures die bij de ziekmelding horen (2.2.2.1.). Doet de ziekte zich voor in het buitenland, dan is controle hierop moeilijk, waarbij de regeling over ziekmelding kan voorschrijven dat de medewerker een verklaring overlegt van een buitenlandse arts. Vindt de ziekmelding niet plaats tijdens de “vakantie”, dan kan hij mogelijk daarna aantonen dat hij gedurende een bepaald aantal dagen ziek is geweest. Over de ziektedagen die geen vakantiedagen zijn, betaalt de werkgever het loon door (2.2.2.3.). De aanspraak op vakantie wordt niet met de ziektedagen verminderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken wel, maar in het onderwijs niet.