Wie kan mij vertellen wat er bedoel word met een uitnodigingstraject en wat het allemaal inhoud?

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar omdat ik er naar mijn mening niet het antwoord op heb kregen wat ik zocht (deels omdat ik het zelf niet helemaal goed heb geformuleerd) vraag ik het dus nog een keer :) maar dan anders.

Ik moet een voor een project op school een uitnodigingstraject maken maar wat kan men daarin verwachten? Wat houd het precies in? Het liefst in "Jip en Janneke" taal uitleggen voor zover mogelijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eigenlijk is het een beetje vreemd dat jouw school je een opdracht geeft, en er niet wordt uitgelegd wat de betekenis van de opdracht is. Je kunt als docent leerlingen op b.v. de filmacademie de opdracht geven een documentaire te maken, maar als die leerlingen niet weten wat een documentaire is, dan komt er niks van terecht.

Een traject is niets meer dan een modewoord voor stappenplan. Je pakt een groot stuk papier, en je bedenkt alles wat nodig is, voor in dit geval de uitnodigingen. Het is ook wel handig als je weet waar die uitnodigingen voor zijn. Een verjaardag, een jubileum, een bedrijfsfeest, een reunie of alleen maar een kennismaking? Al die punten zet je in de goede volgorde, en als je daar goed over hebt nagedacht en alles staat op papier, dan is het plan klaar, en kan het echte werk beginnen.

Je hebt een sollicitatieproject, een renovatieproject, een wetgevingsproject, en zo kun je er nog veel meer bedenken. Het doel van het vastleggen van een traject, komt er alleen maar op neer, dat je niet in het wilde weg allerlei dingen gaat doen, maar eerst een goed plan maakt. Want dan kun je niet zo snel iets vergeten, en kan het ook niet zo snel misgaan.

Een renovatieproject (b.v. om een hele wijk op te knappen) kan er dan b.v. zo uitzien:

- overleggen met de bewoners.
- vergunningen aanvragen
- ambtenaren aan het werk zetten voor een goed plan
- wensen van de bewoners inventariseren
- contracten met slopers afsluiten
- aannemers zoeken om de nieuwe huizen te bouwen
- een plek zoeken waar de huidige bewoners tijdelijk moeten wonen
etc. etc.

Het traject is dus niet het werk zelf, maar een plan om de klus zo goed mogelijk en in juiste volgorde te klaren.

Bij een uitnodigingstraject krijg je precies zo'n rijtje:
- bepaal wie je wilt uitnodigen.
- bepaal hoe je dat wilt doen (email, telefoon, kaartjes)
- bepaal de termijn (hoelang voor het feest de uitnodigingen versturen?)
- is de uitnodiging nodig als entreebewijs?
- wat wordt de tekst op de uitnodiging?
etc. etc.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Dit is alles wat ik zocht.
Mijn docenten hebben het wel een aantal keren uitgelegt. Maar op de 1 of andere manier wou het bij mij niet doordringen. Nu ik het op papier heb staan weet ik ongeveer wel wat de bedoeling is. THANKS