Hoeveel keer mag je ziek zijn op de middelbare school om over te kunnen gaan?

Dit vraag ik omdat ik regelmatig ziek ben, maar niet zo van bijvoorbeeld een "ziekte", maar meer van een koorts door lage weerstand, en dat soort dingen, waardoor ik me niet goed kan concentreren op school

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan je toch ook thuis goed doorleren, en huiswerk maken, dan loop je nergens mee achter..

Het beste antwoord

Over gaan heeft meer met cijfers te maken dan met ziek zijn. Waar jij mee te maken kan krijgen is de leerplichtambtenaar. Probeer in dat geval wel iets van een huisarts op papier te krijgen om gezeur voor te zijn. Het kan zijn dat de school je gewoon vertrouwt dan gebeurt er niets.

Maar dit kan ook: "Een ziek kind kan niet naar school. Is uw kind ziek, waarschuw dan de school. De wetgever gaat uit van de goede trouw van de ziekmelding. Bestaat het vermoeden dat de ziekmelding niet klopt, dan kan de school de leerplichtambtenaar onderzoek laten uitvoeren. Deze informeert bij de ouders en/of de schoolarts naar de achtergrond van de ziekte."

Ook kan je school aanvullende regels hebben die toch weer anders zijn: kijk daarvoor in de schoolgids.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je echt vaak ziek bent: overleg dan op school of je extra hulp kan krijgen zoals in deze link bijvoorbeeld staat: http://www.mhr.nl/content.php?view=6&fid=671
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik snap de vraag niet helemaal, bedoel je of je vaak ziek zijn invloed kwn hebben op het overgaan naar andere klas?
Dat ligt aan hie je presteerd op school, en ik zou toch maar eens naar de dokter gaan om evt een bloed onderzoek te doen om te kijken waarom je eej lage weerstand hebt, tenzij je niet gezond leeft dan moet je dat eerst veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de hoeveelheid lessen die je mag missen (met goede reden) is bijna onbeperkt. het gaat erom dat je de uitleg van de leraar en de mogelijkheid tot vragen stellen mist. als je SO's enzo mist zal je met de leraar moeten overleggen over inhaalmogelijkheden en je zult je toetsen voldoende moeten maken. dit is nu waarschijnlijk lastiger voor je omdat je uitleg mist. Dus de vraag is niet hoeveel je MAG missen, maar hoeveel je KAN missen om over te gaan.