Is het handig om c&m te kiezen?

hallo, Ik wil graag cultuur en maatschappij kiezen maar er zijn nauwelijks leerlingen die dat kiezen(minder dan vijf op het vwo)
cultuur en maatschappij wordt op deze school gezien als een 'domme' keuze omdat de meeste denken dat je er niets mee kan bereiken.
Is het wel handig om dat te kiezen of zou ik dan beter van school ruilen die wel wat meer leerlingen hebben die c&m hebben gekozen?
En van school ruilen is opzich geen probleem voor mij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het wordt door de meesten (op mijn school tenminste) gezien als het makkelijkste profiel, waarmee ik het overigens helemaal niet mee eens ben. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wil gaan worden later, bij de meeste vervolgopleidingen kan je met alle profielen worden toegelaten (met uitzonderingen natuurlijk). Er zijn twee dingen die een belangrijke rol spelen bij deze keuze: 1. Ben ik goed in wiskunde? Op mijn school geldt in ieder geval dat bij dit profiel een keuze gemaakt moet worden tussen wiskunde A en C. Bij veel vervolgopleidingen op de universiteit is er vaak wel de eis dat met een CM profiel, wiskunde A er vaak bij moet zijn. 2. Ben ik goed in talen of kunst? Bij het profiel geldt vaak nog een extra taal of dat het vak kunst gekozen moet worden. Als jij denkt dat beiden wel moeten lukken, zou een CM profiel geen domme keuze zijn en voorspel ik voor jou dat het profiel best te doen is. Het is geen domme keuze, momenteel zit ik op VWO 6 en ik heb mede-leerlingen die het profiel gekozen hebben en zeggen dat het niet makkelijk is. (Het verschilt natuurlijk per persoon). Tenslotte is het voor mij (en anderen) moeilijk te raden hoe jouw werkhouding en kennis zijn. Stel jezelf op de proef en weeg zaken af en vindt uiteindelijk wat het beste bij jou past.

Als je weet welke vervolgopleiding je wilt gaan doen, dan weet je ook welke richting het best daar op aansluit. Je profielkeuze moet je niet laten afhangen van hetgeen anderen doen.

Hallo, voor die keuze heb ik ook gestaan, zal ik het wel doen of niet? maar : kies wat jij wilt kiezen! laat je niet leiden door het feit dat er mar 5 leerlingen het kiezen, want het zijn er toch 5 die de keuze gemaakt hebben, en geloof me, die 5 leerlingen belanden echt niet in de goot later. ik heb de keuze gemaakt er in het vrije deel duits en economie bij te kiezen (op mijn school heb ik dan hetzelfde profiel als e&m alleen heb ik dan aardrijkskunde in plaats van M&O) (ik deed gym, vandaar dat ik 2 keuzevakken heb) In het vrije deel is het verstandig een vak uit een ander profiel te kiezen, zodat je altijd iets meer mogelijkheden hebt. kies dus biologie of economie of iets dergelijks erbij (maar wel iets wat je leuk vindt en/of interesseert) C&M is géén pretpakket, dat was het vroeger, nu niet meer. het is jóuw keuze, niet die van de school. luister naar jezelf, later moet je niet iemand anders de schuld hoeven geven, je eigen keuze, je eigen verantwoordelijkheid voor geluk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100