Is er een verschil tussen een gewoon diploma en een NTI-Diploma?

Ik vroeg me af of er een verschil zit tussen een gewoon diploma, dat via een school behaald is en een NTI-diploma dat je dus via een internet opleiding behaald.
Zitten er bijvoorbeeld beperkingen aan o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

Er is geen verschil tussen een diploma van NTI oid of een diploma van een reguliere school.

Wel wordt er nog door werkgevers vaak anders tegenaan gekeken. Maar bijvoorbeeld een HBO CE via een Hogeschool of via de NTI of NCOI, die zijn precies hetzelfde, daar je examen doet bij een externe onderneming die hier geaccrediteerd voor is.

Toegevoegd na 34 seconden:
Tevens zijn de kosten van een particuliere aanbieder vaak vele malen hoger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het NTI is een commerciële opleider. Die mag dus zelf de stof vormgeven en lessen organiseren. Men is daar geheel vrij in.
Het kan zijn, dat de opleider een geaccrediteerde opleiding aanbiedt. In dat geval is er (enige) kwaliteitscontrole. De NVAO doet die controle, en deze organisatie is betrouwbaar. Maar stel je niet teveel voor van deze controle, die is namelijk gericht op de inhoud van de stof, en zeker niet op het hele systeem van lesgeven, en ook niet op de docenten zelf, noch op een docentenvolgsysteem, als de opleider die al heeft.
Vraag dus de accreditatie van je opleiding daar op.

Je bent 16 jaar, en je bent nog leerplichtig. Je hebt zelfs recht op studiefinanciering, dus een opleiding bij een commerciële opleiding is voor jou af te raden. Behalve bloemschikken en zo.

Bedenk, dat dit soort opleidingen, hoe dan ook, zijn uitgekleed tot op het bot; dat er echt geen vet meer op zit. Een les overslaan is er niet bij.
Het kan ook zijn, dat je wel cijfers van de lessen krijgt, maar geen correctie. Je moet dat dan zelf maar uitzoeken.

Eigenlijk is een commerciële opleider alleen aan te bevelen, indien je (veel) werkervaring hebt, en enige aanvullende kennis nodig hebt. Het slagingspercentage is dan ook heel erg laag.

Maar mocht je slagen voor een geaccrediteerde opleiding, dan heb je dezelfde rechten. Bijvoorbeeld op een titel.
Omdat het halen van zo'n titel in feite alleen maar lukt met werkervaring, zal een werkgever aannemen dat je de benodigde kennis + ervaring hebt, plus heel veel doorzettingsvermogen en zelforganisatievermogen. Dan is het een pré.