Welke opleiding heb je voor psychologie nodig?

Ik wil graag jeugdpsychologie studeren, maar ik weet niet wat voor opleiding je nodig hebt enzo, en ook niet welke vakken je dan in je vakkenpakket moet hebben. Weet iemand wat voor opleiding je nodig hebt. (Kan je het ook worden als je HAVO diploma hebt??)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Met je Havo diploma (wel met wiskunde erbij) kun je HBO Toegepaste Psychologie gaan doen. Daarna eventueel nog verder Psychologie studeren aan de universiteit.
Maar er zijn ook andere mogelijkheden om jeugdhulpverlener te worden op HBO gebied: Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, of Pedagogiek, of Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
Over al deze studies en beroepen kun je veel informatie vinden op

www.youchooz.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om psychologie te studeren moet je een VWO-diploma of HBO-propedeuse hebben. Omdat tegenwoordig wiskunde verplicht is op het VWO, worden er geen aanvullende eisen aan pakket of profiel gesteld. Mocht je via het HBO in willen stromen, is de kans groot dat je eerst een statistiek-toets moet maken, en als daaruit blijkt dat je te weinig voorkennis hebt, je dat eerst moet bijspijkeren voordat de uni je toelaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een HBO-opleiding psychologie. Propedeuse halen en overstappen naar de universiteit. Afstuderen en je specialiseren. Succes de komende jaren ;-)