Wat houdt de opleiding 'Leergang Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs' in?

Wanneer je tijdens je Pabo opleiding niet de minor bewegingsonderwijs hebt gekozen, kom je er al gauw achter dat het toch veel handiger is dit na je studie te volgen.
Ik kon alleen niet zo gauw informatie hierover vinden op Internet. Is er iemand die de volgende vragen kan beantwoorden?
1. Hoe lang duurt de opleiding?
2. Hoe zijn de dagen qua les en stage verdeeld?
3. Wat voor soort lessen worden er gegeven?
4. Komen er veel logboeken en tentamens bij kijken?
5. Is de opleiding te vergelijken met het vak bewegingsonderwijs op de Pabo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met googelen moet het lukken om hier informatie over te vinden. Googel op: Leergang Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs. Eventueel aangevuld met een plaatsnaam.

Er zijn 21 pabo’s in Nederland die de leergang. In de bron hieronder is de informatie van de hhs Leiden te lezen. Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs mogen aanbieden en hier een licentie voor hebben gekregen van de Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs (SPHBO) De informatie van De opleiding is redelijk intensief en zwaarder van de lessen bewegingsonderwijs op de Pabo. Deze lessen geven slechts bevoegdheid voor het vakbewegingsonderwijs aan de groepen 1 en 2. Voor de hogere groepen is een certificaat vereist. Voor basisscholen is het van groot belang het aantal vakbekwame leerkrachten op peil te houden.

Er zijn 21 pabo’s in Nederland die de leergang Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs mogen aanbieden en hier een licentie voor hebben gekregen van de Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs (SPHBO)
Voor de kosten moet je toch wel op een € 2500 rekenen. Misschien wil je school die vergoeden.

Duur
De lessen worden vaak gegeven op woensdagmiddag.
Maximaal 18 maanden in deeltijd (afhankelijk van het aantal te volgen blokken). Ieder blok duurt 6 maanden.
Inhoud: zie de link hieronder Inhoud en korte beschrijving
Stage: Elk blok bevat een stagecomponent. Per blok zal de deelnemer 15 lessen verzorgen onder leiding van een vakleerkracht. Voor de opdrachten zullen lessen regelmatig moeten worden gefilmd.

Hierbij nog een link met wat uitgebreidere informatie van een hogeschool: http://www.windesheim.nl/nl-nl/over-windesheim/nieuwsbrief/vakbekwaamheid-bewegingsonderwijs/
fisbel