De verhouding VMBO - HAVO+VWO is op dit moment ongeveer gelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VMBO: 55% / Havo / vwo 45%. Dit laatste percentage wordt elk jaar nog steeds iets hoger. (mijn kind geen vmbo)

Als je met je vrg bedoelt hoeveel CITO punten een gemiddelde leerling scoort? Dat wisselt elk jaar een beetje, maar niet veel. In 2011 was de gemiddelde score 535,9.
(zie bron)

Dit puntenaantal is voldoende om aangenomen te worden voor vmbo, maar voor het Havo geldt meestal 537 of 538 als minimum punten aantal.

Toegevoegd na 4 minuten:
De procentuele verhoudingscijfers waren altijd ongeveer 60% vmbo - 40% havo / vwo. De laatste paar jaar is dit verschoven naar 55% - 45%. Zie bron:
http://www.besturenraad.nl/content/het-vmbo-krimpt-ten-gunste-van-havovwo
fisbel