Basisscholen moeten verplicht BSO regelen. Kan de organisatie die de BSO regelt je daarom weigeren omdat ze vol zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Als de BSO vol zit, dan zit 'ie vol.
Dan mogen ze weigeren.
(Gelukkig maar, want je zou je kind toch ook niet in een overvolle ruimte willen laten verblijven.)

De BSO mag je niet weigeren omdat de school van je kind ook een BSO heeft. Jij hebt zelf de keuze of je zelf een BSO zoekt voor je kind, of kiest voor de BSO van de school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er te weinig plek is moet de school op zoek gaan naar een alternatief, binnen de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een BSO is een particulieren organisatie en al;s ze vol zitten mogen ze weigeren. Geen plaats is geen plaats. Wat moeten ze anders. Er is overigens geen wet die bepaald dat ze iets moeten waar het gaat over wel of niet opnemen.
ronron1212
12 jaar geleden
Het bedrijf wat BSO aanbiedt is een commerciele instelling. Zij verhuren kindplaatsen. Er is dus geen sprake van weigeren. Er zijn simpelweg geen plaatsen meer.

Als het zo is als je zegt dat de basisschool het verplicht moet regelen, moet je op school zijn, en niet bij de particuliere kinderopvang.