Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga 5 maanden stage lopen in het buitenland. Waar moet ik op letten? Stage is in Poznan, Polen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, sorry aan mij heb je niets, maar wow :D Veel plezier! Ik zou ook wel willen... Misschien kun je eens op het Polenforum kijken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je alle geldige papieren en documenten in je bezit hebt.

Of je nou lang of kort in het buitenland verblijft: Sta open voor de mensen die je tegenkomt, realiseer je ten alle tijde dat je te gast bent in het land en waardeer je omgeving en de mensen.

Polen zijn aardige mensen. Polen zijn anders dan Nederlanders. Over het algemeen zijn Polen wat meer ingetogen, laten niet direct het achterste van hun tong zien, en lijken over het algemeen wat negatiever over te komen dan Nederlanders.
Pas je aan, probeer niks te overschreeuwen of beter te weten en geniet van die andere cultuur.

Heel veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geldig paspoort, geld, bankkaarten, reisverzekering, adres ambassade, anti-conceptiemiddelen, kleding voor seizoen, woordenboeken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Polen hebben meer beleefdheidsvormen. Mag je zeker niet vergeten.
Leer aub een paar beleefdheidswoorden zoals "excuseer". "przepraszam". Ze gaan je anders als een achterlijke boer beschouwen.

Toegevoegd na 57 seconden:
Te grote assertiviteit wordt niet geapprecieerd. Dus beetje dimmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben (vaak) heel beleefd dus dit is geen probleem. Ik heb ook al wat poolse vrienden die mij die beleefdheidswoorden wel kunnen leren ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding