Stel je wilt iets anders gaan doen dan je voor geleerd heb,kan je die baan dan toch krijgen vanwege je opleidings niveau?

Ik wil een opleiding in secretariele richting gaan doen op mbo niveau 3.
Het lijkt me leuk de opleiding maar weet nog niet zeker of dit mijn uitgangspunt gaat worden.

Ook wil ik deze opleiding doen zodat ik mbo werk/denk niveau heb.
Mijn vraag is stel ik haal het diploma maar kies ervoor een andere kant op te gaan, maak ik dan ook kans om ergens aangenomen te worden vanwege mn kennis op mbo niveau 3?

Ik ben 25 jaar en nog niet in het bezit van een mbo papiertje. Wat ik graag wil halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik deed mbo lab en werk nu op kantoor bij kadaster :p
Kan zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er wel aan wat je wilt gaan doen. Andersom had het bijvoorbeeld niet gekund --> met een economische mbo stude in een lab werken. Echter iets in de buurt kan dan weer wel, scheikunde natuurkunde enzo, leggen de weg allemaal open. Ik weet niet of dit echt mbo studies zijn.

Antwoorden (1)

Er zijn functies waarbij gezegd wordt dat je een bepaald opleidingsniveau moet hebben, er zijn ook functies waar je een specifieke opleiding moet hebben. Dus moeilijk te zeggen wat het gaat worden. Als je iemand aan moet nemen en je hebt de keuze tussen 2 mensen van hetzelfde niveau, maar de ene is beroepsgericht en de andere niet, dan heeft de beroepsgerichte een grotere voorsprong( je hebt natuurlijk altijd andere factoren die ook meetellen)
Er is dus niet veel zinnigs over te zeggen dan: Doe de studie die je het aantrekkelijkst lijkt, dan ben je ook gemotiveerder,
Succes