Hoezo hebben ze bij de Cito zo'n rare cijferindicatie namelijk 5.40 bijvoorbeeld ?

Bij normale cijfers is het met procenten of een getal van 1-10

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wiki:

De keuze voor de schaal 501-550 is op eerste gezicht een merkwaardige, immers vaak wordt score 100 gebruikt voor percentielscore 50. Denk met name aan een intelligentiemeting. Omdat de toets is bedoeld als hulpmiddel bij de doorverwijzing naar het voortgezet onderwijs, en niet als intelligentiemeting, heeft Cito de mogelijke associatie hiermee willen voorkomen.

Dus op deze manier onderscheidt de Cito toets zich van andere metingen, althans dat is een theorie.