Moet je voor de opleiding media, informatie en communicatie (mic) verstand hebben van economie?

Ik heb nooit economie gehad op school, heb ik dan al meteen een achterstand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Media, Informatie en Communicatie is een hele brede opleiding, waarmee je tal van kanten uit kunt.
Het eerste studiejaar is heel algemeen, daarna kies je voor b.v. Nieuws en Media; Media, Marketing en Publishing; of Redactie en Mediaproductie.

Bij de ene studierichting zul je wat meer met economie te maken krijgen dan bij de andere. Vooral wanneer je iets met Marketing kiest, is het handig als je iets van economie af weet.

De Hogeschool van Amsterdam stelt in een brochure dat je voor de opleiding "zowel affiniteit met taal en communicatie, als met economie en management" moet hebben:
http://www.static.hva.nl/flash/brochures/blader.php?brochure=EBDV#/2

Als je echt overweegt om de opleiding te gaan volgen, koop dan eens een boekje waarin de grondbeginselen van het vak economie worden uitgelegd. Je ontdekt dan al snel of je dat leuk -en makkelijk te begrijpen- vindt. Mocht je interesse uitgaan naar b.v. de opleiding Redactie en Mediaproductie, Nieuws en Media of Informatie en Media, dan zul je echt niet zoveel met economie te maken krijgen, denk ik.