als je met gehandicapten wil gaan werken in een dag opvang welke opleiding kun je dan het beste nemen?? SAW weet ik maar is dit de enigste??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Daarvoor kun je het beste eens gaan rondkijken (vragen ?) op een instelling voor verstandelijk gehandicapten.
Uiteraard zijn er de beroepen in de zorg (verplegende, verzorgende), maar ook bijvoorbeeld bezigheidstherapeute of begeleidster (woonbegeleider, persoonlijk begeleider) . Maar ook bijvoorbeeld orthopedisch schoenmaker of doventolk is een 'beroep met gehandicapten'. Het is maar net hoe breed je je wilt orienteren.

Op de link vind je een 'opleidingenzoeker' waar je kunt sorteren op 'iets met......'. Vul daar gehandicapten in, en je krijgt eemn hele lijst van mogelijkheden, waar je soms wellicht niet eens van gehord had, en die je wellicht ook breder vormen dan voor die specifieke doelgroep alleen, of juist meer de diepte in gaan.

De lijst geeft zowel beroepen met lichamelijk alsook verstandelijk gehandicapten .

Toegevoegd na 36 seconden:
Je kunt daarnaast ook nog sorteren op niveau (vmbo/mbo/hbo etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

SPH kan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maatschappelijke Zorg sluit hier erg goed bij aan!