Is het mogelijk om van havo 4 naar vwo 5 door tr stromen?

Dus als je echt achten en negens haalt op havo, of het dan mogelijk is? Ik merk dat ik ver onder m'n niveau bezig ben. Ik weet wel dat het lastig is i.v.m tweede fase, maar is er helemaal geen mogelijkheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Ja, op onze school is dit vooral in de onderbouw goed mogelijk. In de bovenbouw wordt het moeilijk, maar als je het erg graag wilt en je hebt er de hersens voor, dan wordt die mogelijkheid je soms geboden.

Let wel: je zult wat stof (bij o.a. wiskunde) moeten inhalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mij weten is dat niet mogelijk.
Ik denk dat je het beste je kan laten informeren bij de decaan op je eigen school. die weet er alles vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat lijkt mij niet mogelijk. Na 4 VWO zijn ze al een stuk verder met de stof dan na 4 HAVO.
Als het al mogelijk is, zul je een speciaal traject in moeten om héél veel stof bij te werken. Informeer eens naar de mogelijkheden bij je school. Niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets dacht ik al :( Alleen onze school is zeer streng in dat opzichte.. Ik wil iets wettelijks zodat ik het kan tonen aan de school, zodat ze mij een kans moeten geven. Alleen weet ik niet of die er is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je hier bij wet niks over gaat vinden, helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet gaat je hier niet helpen ben ik bang inderdaad. Gewoon bij je decaan informeren lijkt me de beste optie. Hij of zij kan je de mogelijkheden zo opnoemen. :) @Bliets: +
nee dat kan niet op de middelbare school (tenminste niet bij mij) maar wat is de reden dan dat je uberhaupt op de havo bent geraakt, want als je er niet genoeg werk aan hebt verricht, gaat dat vwo het ook niet worden,
ik weet niet je leeftijd maar je kunt wel het volwassene onderwijs gaan doen, en het dus alsnog binnen 1 jaar doen. je kan ook de HBO versie van jou gewenste universiteit doen, je propedeuse halen en dan na 1 jaar ook naar de uni
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om straks vanuit havo-5 direct door te stromen naar vwo-6. Veel reguliere middelbare scholen doen dit zelfs al. Mocht dát op jouw school niet mogelijk zijn, kun je er natuurlijk voor kiezen er nog twee jaar vwo achteraan te plakken, maar op de vavo (volwassenenonderwijs op het ROC) kan je vaak wel al in de zesde instromen danwel een sprintjaar doen. Op de vavo kan je al vanaf je zestiende terecht, maar specifieke informatie kan je het beste inwinnen bij je decaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga hier meer informatie over zoeken !