Bachelor is een internationale term. Staat in Engeland en Australie voor een 4 jarige universitaire studie, iets als HBO kennen ze er niet. Verder heb je nog Honours and Master, 5 en 6 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dank je wel! Ik zat al een beetje te kijken van hoe ik straks op mijn Engelse cv moet aangeven van wat ik precies heb gedaan als opleiding. Ik wil namelijk na mijn hbo nog een master doen, alleen wil daarna dan ook echt gaan werken in Engeland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eenvoudige manier om dit gemakkelijker te maken, zowel voor je CV als voor enige potentiele werkgevers, is om je kwalificatie officieel te later vergelijken door Naric http://www.naric.org.uk/. Dit is een organisatie die dit doet voor de Britse overheid. Het kost wel £47 maar het kan veel teleurstellingen voorkomen. Het is hier in Engeland niet de beste tijd om een job te zoeken, en dit kan nog een aantal jaren zo duren. Als een werkgever precies weet welke kwalificatie je hebt is dat een reden minder voor hen om je geen interview/job aan te bieden. Het is zeer goed mogelijk dat je voor je Masters zo een officiële gelijkstelling moet hebben voordat je ze toelaten. De universiteit van je keuze kan je daar precieze informatie over verschaffen. Zij maken de beslissing... Marc
www.studerenuk.be
Voor de hbo-instellingen wordt internationaal de term university of applied sciences gebruikt.

Voor informatie over Nederlanse diploma's en studies en studeren in het buitenland kin ke bij de Nuffic alle informatie krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een HBO opleiding bestaat niet in Engeland, maar als je desalniettemin een vergelijking wil maken is een Bachelor degree niet ver van de waarheid. Een BA of BSc neemt in Engeland meestal 3 jaar in beslag en in Schotland 4 jaar, waarna je een MA of MSc (Masters) kan volgen die in regel 1 jaar voltijds in beslag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals als al eerder gezegd: Een HBO instelling wordt daar aangeduidt met de naam university of applied science. Op deze instellingen krijg je een master of bachelor graad.

Als je aan de universiteit hebt gestudeerd heten die dingen voor de meeste opleidingen een Bachelor of Science (BSc), Master of Science (MSc). Dat is het fundamenteel verschil, dat woordje of science.

Overigens: Ik zeg de meeste opleidingen, omdat er andere opties zijn; Een Universitaire master in bv werktuigbouwkunde zou daar een Master of Engineering heten.