Welke tijd is het beste om te leren?

Ik ga binnenkort beginnen met prive lessen te geven aan allochtonen om Nederlands te leren.
Had gehoord dat 'beter' was om dat 's morgens te doen omdat het dan beter in je hoofd blijft, is dat echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dat hangt af van je bioritme: ochtendmensen leren 's ochtends het beste, en avondmensen in de middag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste is voor je gaat slapen, te onthoud dan beter omdat je alle informatie mee meent in je slaap, je zult zien dat je het de volgende ochtend nog weet. Maar het alles best is om kleine stukjes over de hele dag te sprijden dus ook weer voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is echt zo.

Op het moment dat een mens uitgerust is kan hij het meeste doen en is dan ook tot meer instaat, ook het opslaan van informatie in de hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker als iemand al de hele dag gewerkt heeft, en herrie om zich heen gehad heeft als hij bijv. in een fabriek werkt, of als zij de hele dag met de kinderen en de huishouding druk is geweest, zullen ze gewoon een beetje 'watterig' zijn 's avonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ja, als iemand de hele dag werkt, dan heb je weinig keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch niet e vraag, de vraag is wanneer neemt iemand de lesstof het beste tot zich.
Ik wil er nog aan toevoegen de waarde van het groepsproces.
Met elkaar leren stimuleert behoorlijk.
En dan is het meest geschikte tijdstip het sociale moment van de dag. Waarop je geen werk meer in het vooruitzicht hebt. Bij mensen die dagdienst draaien is dat de avond.
Bij ploegendienst is dat uiteraard lastiger.