Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je vanaf je 18e zomaar stoppen met school?

In December 2011 word ik 18e. Is Stoppen met school dan nog. Of moet je dan nog het hele jaar naar school. Ik heb al werk en de school ziet het liefste dat ik daar ga werken. Ik ga alleen nog op donderdag naar school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bent leerplichtig tot je 18e dat wil zeggen, dat je dan moet. Je hoeft niet meer naar school te gaan maar het word je wel aan geraden.

Later kun je namelijk betere banen zoeken, die ook meer verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

om te stoppen met school moet je of je HAVO/VWO diploma hebben OF 18+ zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar één dag in de week naar school gaat neem ik aan dat je BBL doet? (werken en leren)
Je kunt eventueel stoppen met school dan, maar dan heb je geen diploma (startkwalificatie) Het lijkt me beter voor jou om even door te zetten en een MBO-diploma te halen. Daarmee kun je eventueel later weer verder leren of ergens anders solliciteren. Je kansen worden gewoon beter.
Dus mijn advies zou zijn: blijven werken en die ene dag naar school, tot je het diploma hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding