Welke vakken hadden er eigenlijk in je opleiding moeten zitten?

Ik merk steeds vaker dat opleiding en werk/leven niet aansluiten op elkaar.
Welke zaken hadden jullie zelf op de lagere school en voortgezette studies moeten leren wat je nu geleerd hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Wat ik zelf vreemd vind is dat ik op mijn Havo geen één keer een wettenbundel heb ingelezen. Ik denk dat het wel handig zou zijn om iedere middelbare scholier kennis te laten te maken met de basisbeginselen recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je met "voortgezette studies" studies "na de middelbare school" bedoelt, dan heb ik toch kwantumfysica en relativiteitsleer gemist in mijn HBO natuurkunde opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij (lang geleden) had er wel iets meer m.b.t. milieu en recht in mogen zitten. Maar gelukkig hadden we op de lagere school een leraar die altijd zei: 'Je hoeft niet alles te weten, zolang je maar weet waar je het zoeken moet.' En met dat in gedachten schroom ik me er niet voor om desnoods in de bibliotheek van de Rechtbank informatie te gaan zoeken. En daar ben ik in tweede instantie ook wel eens uit gezet...

Maar gelukkig hebben we tegenwoordig internet dus een wereldwijde bibliotheek om informatie te zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou willen voorstellen om in elke opleiding van welk niveau ook een cursus EHBO en reanimatie te doen. Dit is namelijk iets wat je niet alleen uit boekjes of door zelfstudie kunt leren, maar practisch moet oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intermenselijke relaties.