Ga ik over met deze cijferlijst?

6 voor nederlands
4.5 voor duits
5.7 voor engels
5.3 voor geschiedenis
6.5 voor ak
5.8 voor wiskunde
5.6 voor bio
5.8 voor gym
5.3 voor nask
6 voor kt

In de richtlijnen staad dat een cijfer tot 4.5/5.4 1 tekort is. dus ik heb nu 3 tekorten je kan maximaal 3 tekorten halen wil je over gaan. Maar voor duits komt er nog een 3 te staan en nog een 6 en voor nask komt er ook nog een 6.5 te staan. Hoeveel sta ik dan gemiddeld ? sta ik dan op over gaan ...?

Toegevoegd na 11 uur:
Zit in de 2de klas vmbo

Toegevoegd na 1 dag:
En bij ons moet je minimaal 5.5 staan voor een vak dus een 5.5 is voldoende

Toegevoegd na 3 dagen:
voor duits sta ik nu een 4.4 dus sta ik nu 4 tekorten en ik mag er 3 hebben maar er zijn ook veel incidenten dit jaar gebeurt dus zal er nog gepraat kunnen worden ofz..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal heb je na het rapport toch een gesprek met je ouders/verzorgers en je mentor/studiebegeleider. Een mentor/studiebegeleider ziet jou vaker deze kan vaak wel ischatten of je er aan toe bent over te gaan of niet. En in welke hoeveelheid de incidenten hebben bijgedragen aan jouw cijfers.

Je zou een besprekingsgeval zijn al weet ik niet of je compensatie punten nodig hebt. Is dit het geval dan kun je het jaar over doen. In dit geval had ik sowieso het jaar over gaan ;-) Toegevoegd na 16 seconden: Gedaan bedoel ik

Als je in de onderbouw zit, ben je een bespreek geval. Als je in de bovenbouw zit, blijf je zitten.

Er komt nog een 3 en een 6 bij voor Duits, als die 3 een pw was en die 6 een overhoring komt je cijfer nog lager uit dan die 4,5 en heb je waarschijnlijk alleen al voor Duits 2 verliespunten. Dan heb je er in totaal 4. Je hebt 0 compensatiepunten want niks hoger dan een 7. Het lijkt me sterk dat je met dit rapport over gaat. Als je bespreekgeval wordt, blijf je waarschijnlijk zitten, behalve als er hele goede redenen geweest zijn waarom je rapport er zo uit ziet (ziekte, gedoe...) Als je het zeker wil weten, moet je het overgangsreglement van je school eens goed bekijken.

Bespreekzone Je zou aan je geschiedenis leraar kunnen vragen of je nog een po(praktische opdracht) of werkstuk ofzo kunt maken, want wel jammer dat die onvoldoende nét geen voldoende is! Succes!

3 tekorten mag gewoon in de onderbouw toen ik in de 3de zat en in die zomer vakantie zat ik de hele tijd te denken of ik wel of niet over was met 3 tekorten ik was gewoon wel over en nu ben ik in de 4de met 2 tekorten geslaagd alleen dit jaar is echt moeilijk.

Als alle cijfers die je erbij krijgt even zwaar tellen: 6+3/2=4,5 (zelfde als nu voor duits) en duits blijft dan netaan een 5. Ik lees hier niet hoe zwaar die nask 6,5 gaat meetellen...hoevel cijfers je dus al hebt staan met die 5,3 gemiddeld. Met wat geluk wordt dat dan een 6. (meer dan 5,5 afgerond) Heb je nog tekort voor geschiedenis en duits. Wel heb je dan vrijwel alle vakken naar boven afgerond....je kan dus niets meer verspelen in de komende proefwerken die je nog krijgt. Je hebt echter nog wel de kans met heel hard werken om over te gaan.

Als docent zou ik je niet over laten gaan. Al is het fijn om over te gaan, het is dit keer niet in jouw voordeel. Omdat je van praktisch de totale lesstof een groot gedeelte niet beheerst. Alle lesstof kan terugkomen op het examen. Dan is het prettig dat je daar voldoende van af weet.

Nee want je hebt geen compensatiepunten... heb je nu één 4 en 2 achten, is die 4 niet zó belangrijk. Je bent iig een bespreekgeval, maar houdt er rekening mee dat je blijft hangen.

nee, je moet minimaal een 6 voor gym staan. en gemiddeld een 6, en je het een 5,7. Je mag maximaal 3 5en staan of een 4 en een 5 maar dan moet je wel compensatie hebben. die je nu niet hebt namelijk een 7 of hoger. Maar er is nog hoop ga er nog ff heel hard tegen aan als je een punt ophaalt kun je al wel weer overgaan. Succes met de laatste lootjes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100