Da het zwaar is ik zou er niet aan beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een boekhoudopleiding bij het NTI gedaan. Maar vergis je niet. Het vraagt veel disipline. Niemand zit "achter" je broek aan, dus je moet je erzelf toe kunnen zetten om te leren.
De examens zijn verder allemaal erkend, dus al je het hebt gehaald heb je vaak ook een erkend diploma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Qua toezending, correctie, vraag en antwoord, en afhandeling beide prima!

Ik ben een fan van schriftelijk studeren. Hoef je de deur niet voor uit (met uitzondering van bepaalde studies met af en toe praktijkdagen).
Lekker je eigen tijd achter je eigen pc.
Ik sta er bij voorkeur anderhalf uur eerder voor op. Dan heb ik voor die dag mijn werk alvast maar gedaan. Zo kwam ik nooit in de knel met onverwachte dingen op een dag. Het studiewerkwas immers al klaar!

Wel een schema/planning maken waar je je aan houdt. Te snel komt anders van afstel uitstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees ook hier de antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/opleidingen-nti-loi-goede-opleidingen.34523

Maar je vraagt naar ervaringen:
Mijn ervaring is dat ik er niet genoeg zelfdiscipline voor heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is:

- als ik een toets opstuur ongeacht of deze wel of niet is ingevuld altijd een 10 terug krijg. Veel zouden zeggen: nou lekker toch! Vervolgens heb je een baan en weet je er niets vanaf. dus nee.

- leraren waarmee je mailt hebben weinig tot geen verstand van de stand van zaken.

- je moet een hoop zelf discipline hebben. dus zelf een aantal uur vrij maken, dit kan in de hedendaagse sleur nog weleens moeilijk zijn.

Voor veel opleidingen is het mogelijk om het op BBL niveau te doen, werkend leren dus. Deze oplossing vind ik vele malen beter omdat je ook daadwerkelijk een leraar voor je hebt die je continu iets kan vragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
bbl= 4 dagen werken en 1 dag school. of 5 dagen werken en een avond of 2 school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaringen zijn erg goed. Ik krijg goede feedback op de dingen die ik inlever en ook vragen worden goed beantwoord. Dit kan wel natuurlijk per cursus verschillen.

Zoals anderen al wel zeggen, het vergt erg veel discipline om alles zelf te doen, daarentegen kan je wel helemaal zelf weten wanneer je iets doet en wanneer je 'vakantie' neemt. En wat ik erg fijn vind: je kan ook sneller gaan dan in de planning staat.