Kan iemand een indicatie geven over het (relatieve) aantal elektronische/digitale schoolborden dat in het basisonderwijs in Nederland in gebruik is?

Zijn inmiddels de meeste basisscholen al overgestapt op hedendaagse leermiddelen, of wordt er nog altijd vooral met krijtjes gewerkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik kan geen antwoord geven over het aantal in het land. Ik kan wel antwoord geven op de aantallen binnen de organisatie waar ik werk.

Ik werk voor een stichting waar 11 scholen deel van uitmaken.
Van die elf scholen heeft iedere school digiborden.
Vaak is het zo dat bijna alle klassen een digitaal bord hebben. Behalve de kleuterklassen, die hebben op sommige scholen wel en op sommige scholen geen digiborden.

Als ik kijk naar mijn huidige werkplek bestaande uit 20 groepen dan concludeer ik het volgende: de 5 kleurtklassen hebben geen digibord. de andere 15 klassen wel.
Dus 75 procent van de klassen binnen onze school hebben een digibord.

Zou dit landelijk ook ongeveer het juiste aantal kunnen zijn?