Aan hand van je schoolse prestaties en je Cito score krijg je een aanbeveling voor een bepaald niveau. Daarmee kun je dan een middelbare school uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eisen voor een middelbare school verschillen per niveau. Sommige scholen eisen minstens 545 cito score, en dat is dan voor gymnasium of tweetalig VWO. Maar in de regel worden geen eisen gesteld, en wordt gewoon gekeken naar de cito score en het advies van de basisschool. Als je het advies van de basisschool volgt, kom je zeer waarschijnlijk op het goede niveau van middelbare school uit. En dan heb je alleen nog maar een inschrijfformulier nodig om je in te schrijven, dat lever je dan in bij de basisschool waar de leerling vandaan komt of bij de school waar hij/zij naar toe wil gaan.
13 jaar geleden
Cito Score, Advies school en een uittreksel van het bevolkingsregister