Is de entreetoets belangrijk?

In groep 7 krijg je sins kort de entreetoets alleen snap ik nu nog steeds niet of hij nou belangrijk is of niks voorstelt...
PS ik zit nu in groep acht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (10)

Ja ze vinden het wel belangrijk want van daaruit kunnen ze je een voorlopige advies geven. En die sluit meestal aan bij je cito
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De entreetoets geeft een indicatie hoe je er op dat moment voor staat. Dat is handig om te weten als je naar groep 8 gaat. Zo kunnen leraren zien waar ze nog aandacht aan moeten besteden. Verder kunnen ze je extra huiswerk meegeven voor vakken waar je nog niet goed in bent.

Overigens bestaat de entreetoets al een aantal jaar hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De entree toets is wel een beedje belangrijk maar is wel moeilijker dan de Cito de Cito is veel makkelijker maar was ze nou met die entreetoets willen berijken is dat de leraar en jij zelf ook een beedje een inzicht krijgt van naar welk niveau je waarscheinlijk gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het vooral om te oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, niks voorstelt.. :) Toetsen worden niet afgenomen zonder doel.
Met de uitslag van jouw entreetoets kunnen leerkrachten zien hoe de leerling ervoor staat. Waar ben je goed in, bij welke onderdelen heb je extra hulp nodig.
Met de entreetoets worden de basisvaardigheden op de onderdelen taal, rekenen-wiskunde en studievaardigheden gemeten.

Nadat je deze hebt gemaakt komen jouw resultaten in een leerlingprofiel, waarin jouw meester/juf dan meteen kan zien hoe je ervoor staat. Dit is heel overzichtelijk voor de school, voor je ouders en voor jou! :)

Dus doe maar goed je best! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De entreetoets is belangrijk.
Hij wordt gebruikt voor je voorlopig advies voor de middelbare school. Ook bij het definitieve advies dat je in groep 8 krijgt, wordt door de leerkrachten nog steeds wel naar de entreetoets gekeken, al is dan natuurlijk de Cito Toets (en het beeld dat de leerkracht van je heeft) belangrijker. Meestal is de entreetoets een aardige voorspelling voor de Cito Toets. Als er grote verschillen zijn, zal de leerkracht wel gaan kijken wat er aan de hand is.
Bovendien is het prettig om alvast een beetje te weten hoe zo'n toets zal gaan, het is dus ook een beetje oefenen voor de Cito Toets. De leerkracht weet dan ook waar je nog wat extra hulp bij kunt gebruiken, dus ook daarvoor is het belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per school, de ene school baseert het advies voor de middelbare school daarop en de andere kijkt niet echt naar de toetsen, maar kijkt hoe je in de, voornamelijk bovenbouw, presteert. Ik zou het aan jouw leerkracht vragen of ze je advies baseren op je entreetoets score en citotoets score, meer kan ik je niet meegeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De entreetoets is handig omdat je dan al zo'n beetje weet bij welke schooltypes je kunt gaan kijken. En als alles loopt zoals het loopt, zit er niet zo veel verschil tussen je entree en je Cito.

Mocht dat wel zo zijn, dan is het de Cito die de doorslag geeft. Dus als je je Cito stukken beter maakt dan je entreetoets, kijkt niemand meer naar de uitslag van de entreetoets.

Als je je entreetoets veel beter gemaakt had dan je Cito, kan dat nog wel meegenomen worden bij je schooladvies (b.v. dat je tijdens de cito zo zenuwachtig was dat je te laag gescoord hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof Me ZELFS de Cito zelf is niet belangrijk, ik zit nu in de 1e en had 542 gescoord MAAR ze kijken ook naar je ervaring en houding dus niet te veel druk maken, en de entreetoets hebben de meeste scholen niet eens dus denk het niet ( Hadden wij ook niet ) ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werd er naar mijn entreetoets gekeken voor mijn ADVIES dus volgens mij is het bestwel belangrijk er word ook je verwachte CITOscore mee bepaalt...