Helpt het om veel suiker te drinken voor een toets?

Suiker in de vorm van een energie drankje of gewoon cola/fanta.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Als het een lichamelijk toets is dan kun je er echt iets aan hebben. Anders is het een redelijke fabel dat het gebruik van (bijvoorbeeld) druivensuiker echt helpt voor het maken van een toets (en dat geldt dus ook voor een energiedrankje). Het helpt alleen een negatief effect van extreme dufheid te verhelpen volgens mij. Maar als je gewoon uitgeslapen bent dan is dat nog altijd het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me juist.

Andere antwoorden (4)

Verschilt per persoon. De een kan zich dan juist erg goed concentreren en een ander word dan juist helemaal druk en verknalt de hele toets.

Toegevoegd na 38 seconden:
Dus wat bij jou het beste werkt, kun je maar op 1 manier achterkomen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zal wel. Ben zelf niet zo druk van aard dus ik ga het morgen proberen. ;)
Het ligt er ook aan hoe lang de toets duurt. Suiker levert snelle energie, maar je zakt ook snel weer in, en dan word je juist duf. Dus als je een grote toets hebt, waar je een paar uur de tijd voor krijgt, kun je beter niet op suiker vertrouwen.
Je kunt trouwens ook van die druivensuikertabletten gebruiken, daar word je ook goed wakker van. En druivensuiker wordt langzamer gebruikt dan andere suikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar koop je druivensuiker tabletten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de supermarkt en de drogist, Dextro heet het. De citroenvariant vind ik het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, Dextro ken ik wel.
Een handvol noten (pinda's o.i.d.) schijnt te werken. Suiker weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, allemaal fabels. Het enige wat helpt, is voldoende studeren en je best doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt onderbouwd.
En daar gaat het niet om, mijn vraag is niet: Helpt suiker mij aan de antwoorden.