wat zijn goeie hoofdstukken voor een powerpoint werkstuk over de franse revolutie?

hallo ik moet een powerpoint presentatie maken over de franse revolutie we hebben de hoofdstukken wat is de franse revolutie, revolutie, napoleon en de bestorming van bastille ik moet er nog vier hebben wie helpt me wie als eerst 4 goeie hoofdstukken heeft geef ik beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

- Voor wie is de Franse Revolutie eigenlijk geweest? Voor welke laag van de bevolking was hij? Voor de arme bevolking of juist meer voor de iets wat gegoede laag.
- voor wie heeft de Revolutie het meest opgeleverd en heeft het wel hetgeen opgeleverd waar hij voor bedoeld was?
- welke rol speelde de guillotine & de Terreur in de Franse Revolutie. Waren het middelen om daadwerkelijke gevaarlijke personen uit te schakelen of waren het politieke middelen om tegenstanders uit de weg te ruimen.
- welke rol speelde de Jacobijnen en girondijnen ?

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- verloop van de revolutie
- oorzaken/aanleiding van de franse revolutie
- gevolgen/veranderingen na de franse revolutie
- herdenking (Nationale feestdag)

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien is 'herdenking' toch niet zo'n goede. Je zou 'gebeurtenissen' er aan kunnen toevoegen. Gebeurtenissen zoals, Bestorming van de Bastille, dood van Lodewijk XVI , de dood van (Jean Paul) Marat ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat het was
Hoe het kwam
Door wie
Oorzaken en gevolgen
Wie een hoofdrol speelde