Hoelang duurt de opleiding Veiligheid en Vakmanschap?

Ik wil Korps Marinier worden maar ben 16 en heb straks met mijn VMBO-TL Diploma (traject 3).
Ik kan met mijn Diploma HAVO opleidingen gaan volgen en ben op het moment gericht op de opleiding Veiligheid en Vakmanschap.
Deze opleiding kan ik van mijn 16e volgen, en voor de Korps Mariniers opleiding moet ik minstens 17 zijn.
omdat ik zo snel mogelijk de mariniers-opleiding wil volgen vroeg ik me af hoe lang de opleiding Veiligheid en Vakmanschap duurt. (kan het niet vinden op google)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Hallo, ik doe op dit moment zelf VeVa, en als je een niv. 2 start duurt het 1.5 jaar en niv. 3 duurt 2.5 jaar. Je gaat eens in de 4 weken op stage dit kan bij het korps maar daarvoor moet je gekozen worden door de instructeurs op je school, en veel mensen worden er niet gekozen dus je moet best wel een beetje uitblinken. ( dit is niet demotiverend bedoeld hoor) en ik weet niet hoe het aankomend jaar zal zijn , maar op dit moment krijgen leerlingen nog baangarantie. Maar die baangarantie krijg je alleen bij het korps als je de stages DAAR hebt gevolgd. Dus als jij stage hebt gelopen bij lucht mobiel dan krijg je geen baan garantie bij het korps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok.

Andere antwoorden (1)

Het is een MBO opleiding, en er zijn twee niveaus. Twee of drie, respectievelijk anderhalf en twee en een half jaar. Maar je moet wel zeventien zijn volgens mij.
Overigens kom je er niet zomaar tussen, ik weet dat bij een ROC hier in de buurt er 200 aanmeldingen waren voor 40 plaatsen. En de lat ligt dus hoog, je moet topfit zijn.
Zoek eens op MBO of ROC voor informatie op een school bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de keuring van de scholen hoef je niet extreem fit te zijn hoor. Hier in Zwolle is die best pittig maar ze kijken naar doorzettingsvermogen, team work en motivatie. Tevens is er in Zwolle vrij veel plek omdat wij een van de grootste zijn in Nederland voor deze opleiding. Maar wel veel aanmeldingen ook ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fitheid is niet het enige, maar er is een pittige sporttest en die weegt flink mee. Push-ups, sit-ups, shuttle run. En een gesprek. Maar ik weet niet wat je in het gesprek kunt inbrengen om een slechte conditie te compenseren.