mag een leraar een leerling weigen om in zijn les te komen?

Een leraar die laat mij de les niet meer in maar mag dat ook, volgend het boekje ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Jah de reden is dat hij me al een keer eerder weigerde, en ik volgends hem niet me genoeg me best deed..

maar bedankt voor het antwoorden, nu weet ik dus dat ik er niks kan tegen beginnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Hij kan dat zeggen, maar hij moet wel een stevige reden hebben. Jij bent namelijk wel verplicht zijn lessen te volgen, dus er ligt een probleem als je er niet in mag. Ik neem aan dat je mentor er dan ook wel van op de hoogte is, en er zal aan gewerkt moeten worden om tot een oplossing te komen. Het kan niet zo zijn dat je veel lessen gaat missen. Worst case scenario: dan blijf je zitten en moet hij je een jaar langer les geven LOL
En als jij er van overtuigd bent dat de uitsluiting niet terecht is, trek aan de bel. Mobiliseer je mentor of teamleider of ouders, maar laat het er niet bij zitten. In je eigen belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jah dat is dus het probleem die doen er ook niet zoveel aan.. mare bedankt voor het antwoord ;)

Andere antwoorden (3)

Als een leraar een goede reden heeft mag hij een leerling weigeren in zijn les te komen. Als het door onacceptabel gedrag van de leerling is veroorzaakt dan kijkt mij de enige mogelijkheid om de lessen weer te volgen excuus aanbieden anders haal je zelfs je examens niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als hij een gegronde reden heeft mag dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
Een leraar heeft alleen maar last van een leerling die de boel zit te verzieken en zijn best niet doet.

Daar heeft de rest van de klas dan ook weer last van.

En waarom zou de hele klas, incl. leraar, moeten leiden onder het ge-etter van een individu?