Ik moet voor school een werkstuk maken, ik wil graag een onderwerp over kinderen. maar ik weet niet daar een leuk onderwerp is...

Ik heb deze onderwerpen al: baby's, peuters, kleuters..
weten jullie misschien nog een onderwerp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (14)

De motorische ontwikkeling van kinderen is heet interessant!

Toegevoegd na 37 seconden:
Heet=Heel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat er bij een geboorte vooraf gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien tieners,(als dat nog onder kinderen valt)

Toegevoegd na 20 uur:
Leeftijdsgroep 12 tot 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Kinderziektes
- Kinderen en voeding
- Straffen en belonen
- Dromen
- Autisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen met adhd. Dat zijn er tegenwoordig heel erg veel, dus kan interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opvoedingsproblemen bij kinderen denk dat je daar interessante informatie kan over vinden en het is wel iets van deze tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je over het reilen en zeilen op een kinderdagverblijf wil schrijven, mag je op mijn vestiging eens een middagje komen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je al in de bibliotheek langsgeweest? Zoveel onderwerpen daar.
Als je je goed inleest en ook op internet zoekt, dan weet je heel snel al veel info over een bepaald onderwerp. En dan praktijk onderzoek doen. Kijken bij peuterclubs en kleuterscholen. Interviews houden. Veel eigen initiatief, dat maakt een werkstuk waardevol en interessant. Niet alleen stukjes van allerlei sites overnemen.

De ontwikkeling van het spel van 0-7 jaar bijvoorbeeld.

Of gedragsproblematiek, heel actueel!

Slaapproblemen

Thuissituatie: standaard gezin, gescheiden gezin, twee papa's of twee mama's, patchworkgezin (tweede ronde met partners met eigen kinderen en dan samen verder)

Op vakantie met jonge kinderen .

Ben benieuwd wat je kiest. Wat een leuke opdracht heb je hiermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen die onder een OTS vallen en daarbij een gesloten machtiging jeugdzorg hebben. Zeer interessante doelgroep en veel over te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg leuk en psychologisch interessant vind ik de ontwikkeling van de kindertekening, vanaf dat ze ene potlood kunnen vasthouden tot het moment waarop de meeste kinderen het opgeven omdat ze niet meer op papier krijgen wat ze in hun hoofd hebben (een jaar of 12, 13). Die volgt namelijk een vaste ontwikkeling die ook wat zegt over de rijping van de hersenen, en je kunt er natuurlijk hele leuke testjes mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij interessant lijkt is de vraag i.v.m. kinderen: "aangeboren of aangeleerd? " Daar zal ook heel wat over te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem het van Wiechen schema als handleiding: de ontwikkeling van jonge kinderen, de verschillende domeinen waarop ze zich moeten ontwikkelen, en hoe dat zich practisch uit. Ook erg mooie plaatjes bij te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel actueel en uitdagend is het thema; "nieuwetijds kinderen". Ook wel sterrenkinderen of kristalkinderen genoemd. Er komen er steeds meer.
Heel interessant en nog niet volop bekend bij iedereen maar de mensen die zo'n kind hebben of kennen zijn ouders van een 'bijzonder' kind!

Je kunt het ook over bijzondere kinderen in het algemeen hebben, met of zonder rugzakje, downsyndroom kinderen die vaak zonnetjes in huis zijn, hoogbegaafde kinderen en de problemen waar zij en hun ouders tegenaan lopen en zo zijn er nog zoveel bijzondere knderen. Je kunt bijv. vergelijkingen maken met gewoon onderwijs en bijzonder onderwijs op speciale scholen.
amc
13 jaar geleden
de opvoeding van de kinderen, en mischien iets met namen en invloed van de woonplaats van de kinderen en emotionele problemen en ziektes is ook een optie, verandering van het lichaam en zo kan ik nog heel lang doorgaan