waar komt ''dikke lul 3 bier vandaan''?

Toegevoegd na 8 minuten:
en wat is de betekenis precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
45.5K
Cryofiel
13 jaar geleden
Beide uitdrukkingen heb ik nog nooit gehoord. Is het middelbareschooltaal, of is het streektaal?

Het beste antwoord

dat noemen ze nu volkshumor, of volkse humor.
Het ontstaat vanzelf, iemand zegt het in een groep, velen nemen het plotseling over. Niet te traceren waar het vandaan komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch nog gevonden. Het komt van Spaan en Vermeegen

Toegevoegd na 49 minuten:
De betekenis: ik begrijp het als: het kan me allemaal niet zo veel schelen. (netjes gezegd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 klopt hoor!! InekevL
begrijp dan weer die min niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoef je niet te begrijpen. Sommige mensen schrijven ook in een urinoir ef op een wc op school of kantoor, Het is gewoon een afwijking.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het komt zeker niet van Spaan en Vermeegen. Ik ken deze uitdrukking al vanuit mijn kindertijd en toen had nog niemand van S en V gehoord. De betekenis klopt wel ongeveer. De betekenis en oorsprong is zeker wel te traceren (zie mijn antwoord). Ik ben hem een keer per ongeluk tegengekomen op het net. Helaas kan ik de bron niet meer vinden. Wel kun je hier deze betekenis van lul vinden. http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id=M038007

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is het een tekst van de "THE OPPOSITES" die is overgenomen door de kroegtijgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha das gewoon een uitdrukking net als lauw met n tiktak.
het is zoiets al s ja hoor bullshit! of wat n onzin.
Waarschijnlijk is t door een groepje opposits vrienden die in een en aangeschoten bui waren per toeval verzonnen in de kroeg, toen ze naar de barman keken die ietwat aan de dikke kant was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekend "Het zal me een zorg zijn ik doe wat ik wil"
Een lul is van oorsprong een drinkfles voor baby's.
Drie vrienden zorgen voor een baby en moeten de baby terug brengen naar de moeder.
Ze zitten in een kroeg en willen nog blijven. Ze bestellen nog een dikke lul voor de baby en drie bier voor henzelf.