Wat betekent "Je praat Spaans"?

Twee jongens waren in het Nederlands met elkaar aan het discussiëren. Opeens zei de een tegen de ander: "Je praat Spaans!". Wat betekent dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
19.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan me zo voorstellen dat degene die dat zei, de ander niet begrepen heeft c.q. dat die ander onduidelijk was. In dezelfde trant als "Je kunt net zo goed Russisch tegen me praten, want ik begrijp er helemaal niets van.", bijvoorbeeld als het over een moeilijk (technisch) onderwerp gaat.

Antwoorden (1)

Je spreekt onzin!

you speak nonsense - Vertaling naar Nederlands - voorbeelden ...
context.reverso.net/vertaling/engels-nederlands/you+speak+nonsense
onzin nonsens flauwekul onzinnig onzinnige ... Hij spreekt onzin uit, maar hij denkt dat hij normaal praat. ... Marie heeft je nog nooit Spaans horen spreken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Jij praat geen Spaans.
't Is straattaal, zie bijvoorbeeld:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/hoe-goed-jouw-straattaal-de-antwoorden Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Bijzonder. Door een onjuiste weg ernaar toe toch het juiste antwoord geven. De zin met Marie gaat daadwerkelijk over het spreken van de Spaanse taal. Puur toeval dat die zin daar ook geplaatst is, er had net zo goed Duits of Italiaans kunnen staan.
(Ik moest inloggen met google/facebook op reverso om de zin te kunnen lezen) Je kan hem ook zo vinden: http://context.reverso.net/vertaling/engels-nederlands/she+heard+you+speak+Spanish